Monday, April 11, 2011

REVIEW ORIGINAL PERFUME :)

Pengguna yg ragu2 akan cuba cara dgn menggoncang botol perfume dan melihat buih2 tersebut. Terutamanya yg membeli di Internet kerana cara ini juga diperolehi drpd Internet. Buih itu hilang sekejap atau lama bergantung kpd kepekatan agen pewangi sesuatu perfume. Cara ini sebenarnya meragukan kerana perfume ORI REJECT jika dibandingkan "buih"nya akan hilang lama drpd perfume ORIGINAL kerana itulah perfume TIRUAN sekarang dikatakan tahan lebih lama. Tapi perfume TIRUAN/ORI REJECT/GRADE mempunyai satu bau dan ia memualkan.

Pengguna yg memang tahu selok belok perfume akan tahu ketahanan sesuatu perfume dan bukan dgn menggoncang perfume itu. Perfume ORIGINAL mempunyai ketahanan bau pd 3 PERINGKAT atau dipanggil NOTES. Setiap peringkat mengeluarkan haruman berlainan mengikut masanya. Bergantung juga kpd faktor2 lain yg mempengaruhi ketahanan bau.

Perfume yg dijual dalam keadaan baik, berplastik, dan sungguh menampakkan ia bukan TIRUAN atau ORI REJECT. Biasanya penjual di kaunter ini akan mengatakan perfume yg dibeli dari sumber lain akan "TIDAK ORI" kerana saya pernah menguji penjual di Jaya Jusco  dan mereka mengatakn ia bukan ORI. Terperanjatkan? Sedangkan perfume itu yg saya tunjukkan dibeli di kaunter beli-belah. Ini merupakan langkah para penjual di kaunter utk memastikan pembeli membeli drpd mereka. Jadi, pengesahan drpd penjual di kaunter bukanlah mutlak kerana mereka juga pandai utk mencari komisyen mereka.

Paling utama utk memastikan perfume itu ORI ialah sumber dr mana ia diperolehi. Bagaimana utk memastikan keORIGINALAN perfume bukan berdasarkan goncangan botol tapi keaslian perfume yg dibeli seperti tulisan pada kotak, botol, plastik, dan haruman. Sukar utk bezakan pada hari ini kerana adanya barangan yg hampir2 menyamai ORIGINALnya perfume itu.

Paling penting, xsemua yang dijual dekat ONLINE tuh xori tau? PANDAI2 korang lah pilih.. Jaja sendiri ada supplier sendiri, contoh perfume tuh kat sini:  ORIGINAL PERFUME... Hehe.., yang bestnye..

OHH NOOO.. I CAN GET VERSACE BRIGHT CRYSTAL, so cchheeeeeaapppp.. Hehehe suke beli tester, baru dpat bawah RM200 untuk versace ni..

Ni gambar salah satu my collection : :p PEBERET



0 comments:

Post a Comment

 
Free Website templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates